måndag 29 november 2010

Nya recept

Har ju två nya baktidninar varav en innehåller endast recept och det är ju bara att börja i ena änden om man skall få gjort några av de sorterna som finns i tidningarna provade.
Så idag blev det en ny sorts småbröd polkanäbbar som har chokladsmak och är doppad i vit choklad och mariannecrush. Av namnet så hör man ju att det skall vara polkagrisar på men jag är inte så förtjust i dem så det blev en annan sort att doppa i istället.

Den andra var smarriga formar. En liten bit med en havresmet till boten och choklad smakande knäckglasyr på toppen. Har provsmakat småbröden och det var en bra smak av choklad i dem. Formarna får nog bli till efterrätt idag.











Sen blev det också ett recept ur chokladtidningen nötkolarutor. Dom sparas till imorgon när jag får främmande.
Rutorna innehöll kondenserad sötad mjölk. Intressant produkt första gången jag använt mig av den. När man öppnar burken ser den god och krämig ut redan innan man gjort någonting med den.
Men i det här receptet skulle den kokas och då blev den gyllenbrun i färgen. Före var den gräddig i färgen.

Kvällens middag blir lassagne, skall börja söka mig mot matbordet för magen kurrar och är hungrig.

3 kommentarer:

  1. och gott var alltihop! Börja bara funder då vi prata om att koka den kondenserade mjölken..öppnade du först burken och koka bara innehållet eller kokade du hela burken? jag har kokat hela burken då jag lagat.

    SvaraRadera
  2. Du har en jätteintressant blogg! Tittar in nästan varje dag för att se dina uppdateringar. Jag blir så snål på allt du bakar! :)

    SvaraRadera
  3. Gisela: Ja ja öppnar burkarna och häller ut det i kastrullen. I detta recept sku man gör så.Men ha nog sett andra recept som den ska koka i sin burk.
    Mia: Tack he ju kul om e er så intressant så du vil läs meir!:)

    SvaraRadera