onsdag 1 december 2010

Doften av nybakat

Har ni tänkt på när man kommer in i ett hus där lukten av nygräddat bröd eller bullar slår emot en är helt underbart. Det är riktigt hemtrevligt tycker jag. Särskillt nu när vi närmar oss julen.
 Idag fick man svänga blad i almanackan och vi är inne på sista månaden för detta år. Och många traditioner för denna månad med sig. Mycket man vill hinna med.
Det finns så otroligt  många julrecept jag skulle vilja pröva,men det är bara ett problem jag kan inte äta upp allt. Så man får väl försöka välja ut de recept som verkar allra godast av dom alla!

En härlig doft sprids i huset av nybakta limpor

6 kommentarer:

  1. Snålvattni rinder bara tå ja sir dömhe. :) Sku det gå att få receptet på dem så skulle jag ha något bak att se fram emot när jag kommer hem. :)

    SvaraRadera
  2. Dy har no verkliga I-lands problem "men det är bara ett problem jag kan inte äta upp allt" =D Vänt bara, e no hejlt övertyga om att dy får baka precis hu myki dy vill o säli i dyyrt naagang i framtiin ;) hälsar Mongi

    SvaraRadera
  3. Mia: Receptet är hemligt men du får beställ!;)
    Mongi : Får hoppas på he nan gang iaf!:D

    SvaraRadera
  4. VANN hittar man sånde "raman" ti grädd döm i?? Har försöka laga naasorts eji system me kavel å ihoprulla handdukan så int limppona ska vaal så platt men me varierande framgång...

    //Kusin E

    SvaraRadera
  5. Hödu ja minns int vannifrån dem e. Mamm hadd köpt dem för sekert 10-12 år sedan. Kan fösök ta reda på vannifrån.

    SvaraRadera