tisdag 28 december 2010

Behövligheter

Under julen har man ju fått en massa julklappar. Många fina saker. Bara ett problem hitta en plats för allt!:) Och det är egentligen inget problem att tala om.
Fick en hel del "värktyg", om man kalla de så, till köket.
Vissa av sakerna gissade jag att jag skulle få medans andra var lite större överraskningar.



Batongplåten är något som jag önskade mig redan tills jag fyllde år, så snart skall den prövas för att se hur det blir, jag tror det blir ett bättre resultat än utan!:)



Dom små söta formarna skall bli trevliga att använda. Funder om man kunde göra kakor i dem, är det någon som testat den saken? Skulle bli fina krusor på kanterna!


Skärbrädet... ahhh.. Nu är det bara att lägga in en stoor köttbit i ugnen för det som ryms in dit det går också på skärbrädet. Stor arbetsyta minsann! Tackar jag svågern för. Ett riktigt skärbräde borde finnas i varje hem med en kokglad människa!:)


Nu kan vi göra kött med stekränder som man brukar få på restauranger ibland. Tycker det ser så inbjudande ut med dessa ränder på köttet. Minns en gång åt jag kycklingfilér som blivit tillredda i en sådan panna och dom var ljuvligt saftiga.

4 kommentarer:

  1. jättefin skärbräda! :) bra med svåger som e snickare och händig! /Tanja

    SvaraRadera
  2. Oj, härliga julklappar du fick! =)

    SvaraRadera
  3. Jepp, men he de var en bråkdeil åv allt jag fick. Så jag är glad och nöjd!;D

    SvaraRadera