måndag 6 december 2010

Självständighetsdagen

Denna dag har också sina traditioner som man växt upp med.
Hemma hos oss var det alltid pepparkaksbakning som gällde just 6 december. Och det har följt med mig när jag flyttade hemifrån. Jag tycker det är trevligt med traditioner, försöker hålla i så många som jag kan för att få dem att leva vidare.
Idag baka jag pepparkakor från morgonen, i år gjorde jag bara en halv sats pepparkaksdeg. Andra år har man kavla och tryckt ut massor med pepparkakor. Och ätit och sagt " spar na liti ti jul å". Men mitt i allt så är det ingen som äter pepparkakorna så det vill alltid lämna så man får slänga dem. Så i år gjorde jag på detta vis. Får nu se hur långt pepparkakorna räcker.
Idag blev det inte något pepparkakshus. Kommer nog att gör ett, men har haft fullt upp med allt annat, onödigt att stressa med sånt som man hinner senare



Var och julhandla igår. Och hitta en burk som jag tyckte var så fin så ja bara måste köpa den. Passa perfekt att ha pepparkakorna i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar