måndag 7 mars 2011

Lakriz & Päron

Ni kanske minns mitt inlägg här förr i vintras om päronsmaken jag gärna skulle vilja ha. Nu har jag äntligen denna essence i mitt köksskåp. Är glad och nöjd över den saken.
Hittade en butik via nätet, som finns i Stockholm, där de säljer all världens kryddor och essencer. Så var det en jobbarkompis som skulle till Stockholm så jag fråga snällt om hon kunde köpa hem åt mig Päron smaken. men det blev lite fler saker på samma gång.
Här kan ni gå in och kika på sidan om ni är intresserade
Nu är det bara att testa göra päronglassen som jag har funderat på.


6 kommentarer:

  1. Åååh päronglass, tillsätt liiti kinuski och sii om e bli som Sun Ice päronstrutar! :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det är min tanke jo ska si tå om he liknar i smaken na.

    SvaraRadera
  4. va använder man glycos till? såg annos i en butik jär "flytand konserveringsmedel"?? låter int som naa som varinda ejn använder..? //mongi

    SvaraRadera
  5. Oj ha du sitt e i en butik jär omkring eller i Hesa? He används no i fleir olika recept som ett bindemedel kan man väl sej.

    SvaraRadera
  6. Finns i närmast siwa jär i mäntsälä, råka sii i i misstag. Har int siitt na aderstans. //Mongi

    SvaraRadera