onsdag 3 november 2010

Brödbak

Nu är olika dieter ett väldigt hett diskussionsämne. Det är nästan det ända som det talas om nu just. Känns som det går en upp till öronen.
men själv håller jag ingen särskilld diet. Tror på lite av allt skämmer ingen och vardagsmotion.
Så därför har jag bakat nästan hela dagen frysen började vara tom på bröd. Passade bra också eftersom jag har haft ledigt idag.
Finns det något godare än färskt bröd med smör på och ett mjölkglas till mmmm....
Det blir också några cookies som fanns i en recepttidning och till mat hade jag tänkt göra en pannkaka. Längesen jag ätit pannkaka, plättar och våfflor är populärare hos oss. Men kocken får ju också själv välja vad hon vill göra till mat!:)

Morotssemlor med vetesurdeg

Rykande varma ur ugnen Havrebröd

2 kommentarer:

  1. Tå ja kommer hem till jul ska jag baka upp ett stort brödlager! Int na köpis bröd på hela mitt jullov! :) kram jenny

    SvaraRadera