onsdag 10 november 2010

Muffinsformar

Ja dom finns i många varianter.
Stor mellan och små, färger och mönster varierar mellan himmel och jord. Så om man vill köpa några är det inte alltid det lättaste.
Men i somras hittade jag på vår semester en form som var lite gullig och annorlunda tyckte jag. Så därför åkte den med hem.

Nu har jag använt en del av dem till muffins, kommer att bli vinster till ett lotteri som 4-H skall ha. Det ända jag tycker är synd är att när man bakat sina muffinsar i sina nya vackra formar ja då syns inte mönstret längre. I alla fall för mig. Fettet som finns i muffinsarna blöter upp formen och gör den mörk så mönstret blir otydligare. Någon annan som haft detta problem?!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina muffinsformar :-)
    Min erfarenhet är att muffinsformar av bättre kvalité(och de är så klart dyrare) behåller mönstret även efter gräddning.
    Jag sätter ofta pappersformar i en muffinsplåt och lyfter bort muffinsen ur metallformen genast efter grädding. Ibland kan man rädda mönstret på så vis. :)

    SvaraRadera
  2. Hide beror så myki på recepti. Ibland rinner fett igenom o gör formen fuktig men tå igen me aader recept funkar e heilt bra. Hu ere om man lägger dubbla formar tå?

    SvaraRadera
  3. Ja brukar också lägg formarna i en muffinsplåt. men tycker he lika varje gång. men kanski man måst minsk på smööri!:D

    SvaraRadera