lördag 20 november 2010

Bak time

Blev lite bröd bakning idag igen. Skulle pröva mig på att göra vörtbröd. Så igår gjorde jag en fördeg som fick stå över natten.
Bröden är färdig gräddade men jag har inte smakat dem ännu så jag kan inte säga om det är värt att baka eller ej.
Gjorde också ett danskt rågbröd med det samma jag var igång. jag säger bara mmmmm... Det är ett gott bröd med mycket frön i, som håller sig länge och är saftigt.

Var till Vöro igår och passade på att handla vid S- Market eftersom utbudet är större än i Årvas. Tidningshyllan är alltid intresant att gå igenom vad det kommit in för nya tidningar. Speciellt mattidningarna!
och där fanns en tidning jag sett en annan bloggare skriva om som jag gärna hade velat ha själv. Så jag bläddra snabbt igenom den för att kolla om den var lika intressant jag hade fått uppfattningen om och det var den ju förståss. Tidningen åkte ner i kärran och med hem. baka faktiskt en paj ur den redan igår. En chokladpaj som lät god i receptet och den var riktigt god om man själv får säga det.

2 kommentarer:

  1. Pajen tackar vi för, den smakade uuutsökt:D Du e nog en mästare på att baka å dona minsann!

    SvaraRadera
  2. Oj jag skulle gärna vilja veta receptet på det danska rågbrödet. :)

    SvaraRadera