onsdag 20 oktober 2010

Oreokakor

USA är ett land som kommer med nya ideer hela tiden. Det är landet som hunnit långt före med många saker.Men vi är ju inte sämre vi tar snabbt efter trenden. Där också i bakning och matlagning, men visst är det kul att se olika trender och ideer korsas med våra nordiska kulturarv.

Så  jag kan ju inte säga att jag är sämre än att jag prövar en hel del nyheter inom bakningen.
Man ser i många recept från just USA där det skall vara Oreo cookies  i bottnen till en cheesecake eller liknande. Men här kallar vi dem mest för Domino kex. Förra veckan hade dom ett recept i vasabladet på just oreokakor, tyckte det såg intressant ut så jag måste ju prova göra dom. Kexen var goda, i sig själva hade de bra smak, konsistens tyckte jag om. Men har dem i gott förvar till helgen då ska ja ta fram dem och pröva.

4 kommentarer:

  1. oj nami, betyder he att jag får provsmaka?! :) /Tanja

    SvaraRadera
  2. Di siir riktigt mumsig ut =)

    SvaraRadera
  3. bruden, uppdatera bloggen vettja:) (ja vill ju ha na ti läsa iställi fö ti skriv på ett arbeit ti en kurs)

    SvaraRadera