fredag 11 november 2011

Julgodis

Hyllorna proppas redan fulla av alla olika sorters julkonfekter. Många nya utseenden och till ock med en del nya sorter. Åtminstone ser det ut så för mig är ingen stor konsument på julkonfekter. Har försökt undvika köpa en konfektask och ge bort bara för att ge något, har testat olika hemgjorda sorter i stället.
Men vad tycker folk är det roligt att få det som är hemgjor eller är det bättre med konfekter som kommer från butiken??
Finns det något man borde prova göra i julgodis väg tar gärna emot recept och ideer inför julen!!


5 kommentarer:

  1. Jag tar mycket hellre hemmagjorda saker än köpt godis! Jag testade att göra kola som var i förra nummret av Hembakat! Supergod! Gisela

    SvaraRadera
  2. ojoj hedenand sir goo ut//Anja-Lovisa

    SvaraRadera
  3. HEMMAGJORDA definitivt. Och helst av dig för de är så goda!! :) Jag har just upptäckt nougat.. har du lagat några med sådan smak?

    SvaraRadera
  4. Tack, roligt att folk gillar det som är hemlagat!:) Nougat har jag nog använt en del. Bilden som är i mitten är wienernougat och där är det nougat och choklad.

    SvaraRadera
  5. Hemmagjorda tryfflar m kardemummasmak e min favorit:) Mama

    SvaraRadera