tisdag 1 november 2011

Tårta på tårta

Blev en hel del tårtätande och bakande i helgen. Har firat min födelsedag i familj & vänners närvaro i olika etapper.
Och det hör ju till att bjuda på kaka när man fyller i jobbet också så dit hade jag med en tårta förståss. Som vanligt gillar jag att experimentera, och man måste ju ta tillfället i akt när man får chansen att själv välja vad man vill bjuda på. Så jag komponerade ihop en tårta med smakerna vitchoklad och hallon mousse med en kardemummatryffel och chokladbotten. Tårtan blev nog  uppskattad i jobbet.

För släkt kalaset gjorde jag en budapest tårta, denna tårta har jag gillat ända sedan jag gick på bagar utbildningen. Men det är sällan den blir gjord så nu var det dags. Så som mig gillar även min syster denna tårta så nu fick hon också smaka denna eftersom det inte blev någon till hennes konfirmation.


3 kommentarer: