söndag 30 oktober 2011

Macroner

Har testat göra mina första macroner. Tänkte att det är dags nu att jag också provgör dessa små sötsaker som är så populära.
Har inte så mycket över för maräng annars men dehär äe ju lite annorlunda i konsistensen tycker jag. Och smakvariationerna finns det många att välja mellan.
 Jag bestämde mig föra tt göra en sats som smakar kardemumma och har en choklad canache som fylling. Reseptet kommer ur en rätt ny bok som Mia Örn har skrivitden heter Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk. Den skall ni låna på biblioteket eller bläddra i när ni råkar se den riktigt intressant bok.

Macronerna jag gjorde blev nog helt ok, för att vara premiärtestning, men det finns nog saker att bättra på med dem. Och när man fyllt och lagt ihop dem så kan man ju förvara dem i kylskåp, men mina hade blivit mjuka så det var ju lie synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar