torsdag 27 oktober 2011

"Lyxig lilllördag"

Vissa har ju en ursäkt varför de kan ta sig en öl på onsdagen då det är "lill lördag". Då kan man ju ha en ursäkt till att lyxa till maten också eller hur.
Panerade laxfileer och rotsaker i ugn är enligt mig lite lyxigare eller det är nog rotsakerna som gör det. Rotsaker i ugn är ju otroligt gott som variation till mos eller vanliga potatisar, därför brukar det bli en rätt jag gör till helgen. Igår testade jag även att ha med färska rödbetor, de ger en fin färgklick åt maten och smakar gott med. Finns ju en mängd olika recept man kan göra med rödbetorna bl.a att ha i ugn med getost eller vitmögelost har jag sett flertal gånger. Nu senast var det en salladsliknande rätt som det var med fetaost i. Så att testa på nya rätter är inte dumt.
Något annat jag tyckte lät gott var ju rotmos och så bit saftigt griskött till så blir man riktigt snål. Har någon testat göra rotmos??

3 kommentarer:

  1. Har inte testat rotmos, men testade blomkål-broccoli mos och den e ju helt okej. :)

    SvaraRadera
  2. Okej, tror tyvärr he inget ja behöver testa för han jag bor me sku no int gill he na skillt myki. Men ja tror he kan va gott!:)

    SvaraRadera
  3. Rotmos e gott men du kan blanda i lite potatis så blir den lite mildare smaken och supergott till griskött t.ex revbensspjäll :) MAMA

    SvaraRadera