söndag 9 oktober 2011

Biskvier

Fick en beställning på biskvier till denna helg som jag tog mig an och gjorde. Det är kul med variation i bakandet. Biskvierna är goda, går att variera med många smaker. Men man skall he en del tid när man börja tillverka dem.




Jag gjorde denna gång biskvier som var smaksatta med lakrits och en tatch av citron samt doppade i vitchoklad. Lite annorlunda tycker jag själv.
Den traditionella biskvien har ofta en smak av choklad, sen har jag också provat en med apelsin & kanel, mocca, lime. Men är ständigt på jakt efter nya smaksensationer och kombinationer.
Är det någon som har någon ny smak som jag borde prova??

3 kommentarer:

  1. Åååh, biskvie e så goo. Men har aldär våga prov laga, tå he lär va svårt.. H. Mongi

    SvaraRadera
  2. Tack! Di var go och verkligen uppskatta! :)

    SvaraRadera
  3. Mongi: Di er god, he int na svårari än na annat, he bara mang moment innan di er fädi.
    Anso. Tack va bra!:)

    SvaraRadera