torsdag 22 september 2011

Matblogg

Var på en semester weekend förra helgen, och nu har det vari fullt upp sen dess. och höstens flunsa har tagit mig så nu är jag hemma och kurerar mig så gott det går.
Semestern tillbringade jag i det sydligaste av Sverige nämligen Malmö, jag och en god vän beställde redan i somras flygbiljetter dit. Vi var och hälsade på en annan god vän som bosatt sig där en tid. Roligt att upptäcka nya städer man inte varit i förut. Misstänker att bloggandet kommer att innehålla en del från denna vistelse framöver.
Mat är ju alltid viktigt, och det blev stor variation av den sorten.

Första dagen vi tillbringade i Malmö gick vi och bekantade oss med staden och besökte en asiatisk restaurang med en dignande bufe. Testade första gången på sushi och det kommer nog att bli fler, samt den varma maten som var väldans kryddstark, men efterrätten var nog överraskande friterade bananbitar som doppats i frityrsmet och kondenserad mjölk.




Jag blev överraskad när jag upptäckte att det även fanns T.G.I. Friday's i Malmö och där lunchade vi ena dagen. Jag beställde in en brockolisoppa och bröd fyllt med kyckling ost och tomat det var gott.





Ena kvällen klädde vi upp oss och besökte ett Steak house och beställde in en förrätt och varmrätt någon efterrätt skulle vi inte orkat med.




Vi tog oss också över Öresundsbron och tillbringade en dag i Köpenhamn med shopping förståss. Men man behöver ju fylla på näringsreservoaren, så vi sökte ett lunch ställe men det var inte det lättaste, längs shoppinggatan. Men bekant förr alla är ju Mcdonald's så där blev det ett besök.


Sista stället var Vanda flygplats där vi åt på hemvägen. En ordentlig portion, för min del blev det köttbullar och kantarellpasta, inte helt fy skam det heller.

4 kommentarer:

  1. oj.oj va mytsi maat!!//Anja-lovisa

    SvaraRadera
  2. he var riktigt MATresan för te edi! men du har rätt, vi åt jättegod mat! :) namnam!

    SvaraRadera
  3. Man blir allt hungrig när man ser bilderna, o va fint upplägget såg ut, hur var servicen då? H.MAMA

    SvaraRadera
  4. Ja gott ar e. Svenskarna är ju nog betydligt trevligare är våra kära landsmän. Men plus i kanten för servicen vid flygfältet.

    SvaraRadera