lördag 24 september 2011

Skyltfönster

När jag är ut och reser så är det ju inte bara kläd shopping som intresserar mig. Kan även gå en bra stund och titta i cafe fönster och matbutiker samt olika konditori glasmontrar och titta och insupa inspiration för man vet aldrig vad man kan upptäcka i bakverkens underbar land.




Så även denna resa jag var på. Särskilt i Danmark fanns det många intressanta fönster att kika in i , och där är upplägget på ett helt annat sätt än här i Finland och även Sverige tycker jag. Du ser en stor del av utbudet när du står utanför på gatan. Och kan avgöra där redan om du vill gå in och göra ett köp eller inte.




Även utbudet är lite annorlunda i Danmark än här hemma. Köpte med mig hem en liten specialite från Danmark faktiskt Danskt rågbröd. Det var otroligt saftigt och gott det är långt ifrån det finska rågbrödet vi själva har. Detta bröd är ett bröd som innehåller mycket frön, och är mera som en limpa och riktigt mörkt. Bakade ett likande bröd mycket när jag gick till bagare.

2 kommentarer:

  1. ååh.. hide sku jag o vila uppleva! :)

    SvaraRadera
  2. Ja no komber du ti hend he no. He var ti fara ti legoland ett na år så får ni fara in till Köpenhamn på sama gang!:)

    SvaraRadera