söndag 4 september 2011

Den gula skörden

Var in i mitt växthus igår och kan medge att jag inte är där så ofta nu men fick mig en överraskning när jag tog mig en titt på det som växte där. Har en planta som jag inte visste vad det var i början av sommaren . Men har kommit till att det är succini, har nog skördat några små succinis därifrån men igår så upptäckte jag en modell större sådan, blev häpen hade en som jag sett tidigare som var lite större men denna var dubbelt så stor.

Bestämde mig för att skörda dem nu innan de blir dåliga. I morse så vägde jag den stora och vågen visa att den var 1637g och den lilla var något på 600 g. Nu är ju då frågan vad jag skall göra av den, fundera att det bra skulle räcka till en ratatouille. Är det någon som har ett bra recept på en ratatouille??

2 kommentarer:

  1. Jösses va stor! har tyvärr inga bra recept på den fronten..

    SvaraRadera
  2. okej, men tror jag har komi på na ti laga åv dem nu!

    SvaraRadera