måndag 21 februari 2011

Choko cupcakes

Det blev många sorter bakade i helgen och ännu en cupcake sort avklarad. Denna gång blev det lite kladdiga choklad cupcakes med mintfrosting.
Frostingen blev som jag ville den här gången. Den stelnade till lite i kylskåpet,  och höll formen bättre, därför att den innehöll vitchoklad. Jag har kommit fram till att cupcakes är väldigt stabila så man klarar sig bra på en sådan till kaffet/saftglaset!
Har nya ideer i huvudet om olika smaker. Det börjar ta sig tankeverksamheten kommer sakta men säkert igång.
När jag gjorde apelsinfrostingen till de förra cupcakesen så lämnade hälften. Man bör ju använda allt, så kom jag på att den skulle passa som fyllning i en rulltårta, så blev det en drömtårta med apelsinfyllning.


3 kommentarer:

  1. estetiskt mycket finare muffins än mina brukar vara... :) men du har så rätt, muffins en mättande! /Tanja

    SvaraRadera
  2. Tack! jo och då är ju dessa normalstora. Har formar för stora muffins också man får väl ta och dela en om jag lagar något i dem.

    SvaraRadera
  3. Något av det finaste mitt öga beskådat. Du e så duktig!

    SvaraRadera