söndag 20 februari 2011

Bröd tillbehör

Har äntligen fått prova mina jäskorgar i helgen.Beställde dessa redan för jul, men jag har inte bakat något sådant bröd som har varit i behov av dessa jäskorgar. Och de fungerade precis som jag ville. Det är trevligt när man gör ett bröd som får ett jämnt mönster och lite annorlunda.

Bröden klara att gräddas.
Jäskorg













Mönster kan man ju snitta själv i bröden men det här är en helt annan variant. Blev också bakat fransbrödssemlor som jag använde Batongplåten till. Sen på sena kvällskvisten igår kväll så gjorde jag varsin hot dog åt oss att avnjuta när vi tittade på tv.Gott och mera mättande än de köpta är.




2 kommentarer:

  1. Wau! Jag sku ha böva en sånde ida... baka en rågbrö i en sokerkakoformu (me hål i mitten) i brist på annat. Vannifrån har du beställd döm??

    SvaraRadera
  2. Alltså man kan inte grädda i dessa korgar utan det är endast under jäsningen man har dem i korgarna. Sen vinkas de ur och gräddas på plåten. Ja he va från en tysk baktillbehörs sido ja beställd dem.

    SvaraRadera