tisdag 27 september 2011

Choklad

Blev förtjust när jag så på en turistkarta att det ju finns Malmö Chokladfabrik att besöka när vi var där. Hade helt glömt att den fanns, har ju faktiskt läst om denna fabrik i en av mina chokladtidningar, som jag prenumererar på. Dessutom var ju stället på vägen in till stan från där vi bodde alltså helt perfekt!

Vi var två ivriga besökare som stod och väntade på att stället skulle öppna. Man känner ju sig väldigt ivrig när man står utanför att ställe som int öppnat och när de väl kommer och öppnar står man där och trampar!:)

Hur som helst var det ju intressant, dels för att jag har läst om choklad fabriken i min tidning, dels är ju choklad både gott och varierande.




Doppverktyg till pralintillv.

Gjorda i choklad

De hade flera montrar med gamla saker så det var ju lite museum på samma gång. Men intressant.
Gjorde några inköp också det blev en 65% choklad med smak av lingon, choklad te som innehöll olika kryddor, krossade kakaobönor och chokladtäckta kaffebönor. Inget har jag ännu smakat på, inväntar att förkylningen skall försvinna så man börjar känna smakerna på nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar