tisdag 11 januari 2011

Lever ändast idag

Så kan man säga eller det blir nog fler dagar. För den sats med leverbiffar jag gjorde idag skulle ha räckt åt en familj med flera barn. Hopsan. Misstänker att jag får äta stor del av alla biffarna.
Men Jag gillar lever det kanske ni alla där ute inte gör. Leverlåda som leverkalops och biff är gott allt emellanåt. Enda missen idag var att jag inte hade någon lök att lägga med i smeten eller att steka och lägga på biffarna men det gick fint ändå. Lingonsylten är ett måste och den fanns det av.

Leverbiff smet

Färdigstekta leverbiffar

6 kommentarer:

  1. Jag tycker int om lever annars, men leverbiffar - oj namnam! Du kan skick några på posten åt mig om du int får uppiti döm! :) /Tanja

    SvaraRadera
  2. Voi mums! Ja kan o anmäl me frivillg ti äta! :)

    SvaraRadera
  3. hehe! Kanksi ja kan frys in na så kan ni få tå vi råkas!

    SvaraRadera
  4. Hade smeten siir ju int så häfti ut (har int siitt na leverbiffsmet förr), men go e di ju äntå! -Mongi

    SvaraRadera
  5. MMM ser gott ut! o nyttigt förstås! Jag sku också måst våga mig på leverbiffar nån dag... kan väl int va så svårt? /Marie

    SvaraRadera
  6. nej, leverbiffar är väldigt enkla att göra bara du har mald lever om inte så behövs en matberedare för att finfördela levern med. Värt att pröva!:)

    SvaraRadera