tisdag 25 januari 2011

Ärtsoppa

Hade bestämt mig i helgen att jag skulle göra en ärtsoppa ärter fanns hemma och strimlat griskött var det bara att köpa från affären. På lördags kvällen lag ja ärterna i blöt så de fick dra sig ordentlig till nästa dag.
Så till kvällen började jag koka min soppa det tar ju sin lilla tid för att ärterna skall bli mjuka. Alla är väl inte lika förtjusta i soppan  men min sambo sa att man nog borde äta den varje torsdag. Och visst är det gott med en varm soppa skilt när det är ett sådant väder som vi har nu där ute.
Så det var skönt att komma hem igår kväll och var att det bara var att värma maten.

4 kommentarer:

  1. Ärtsoppa e gott, men jag e nog för ointresserad för att ork laga det. Och när har man tid att laga det? Undrar om färdig ärtsoppa på burk e totalt värdelöst?! :)/Tanja

    SvaraRadera
  2. Soppan kan bra stå och puttra på spisen då du håller på med lite gradu skrivande. Lägg en äggklocka att ticka så gömmer du dig inte lika lätt! Om Har int äti burkärtsoppa så jag kan inte svara på den saken. om int annat sku vi ju kun ta en matdag och koka och laga för att fylla på matförådena!:D

    SvaraRadera
  3. Jag har en gång ätit din goda ärtsoppa, mums! Du slår faktiskt ett slag för hederlig mat med din blogg, duktig är du som lagar allt från grunden. Skulle va roligt att lära sig mer, kanske du nån gång sku dra en kurs åt kompisgänget?:) /Marie

    SvaraRadera
  4. Tack! Roligt att höra. Ja skulle vara trevligt med en riktig matdag vi kan ju planer in nangang!:)

    SvaraRadera