söndag 9 januari 2011

Påfyllning.

Oj nu är det länge sen jag fått ner plitat några rader här, men skall göra ett försök nu istället.
Har haft ledigt och jobbat om varandra denna vecka. Men när jag var ledig passade jag på att fylla på brödlagret i frysen så vi skall klara oss en tid igen. Jag skrev ju senast att jag borde söka recept. Hitta några som jag testade på.
Det blev ett knäckebröd med mycket frön och rågmjöl i. Det smakade gott med lite omväxling och tuggmotstånd för det blev skarpare än det som är köpt i butiken. Men man får ju trimma  upp sina tänder emellan istellet!:)

Testade också min nya batongplåt. Hade en valnötsbrödsdeg på jäsning så jag gjorde några semlor som gräddades på batongplåten och sen några vanliga runda bröd.


Runda både under och ovanpå

Fick besök senare på dagen så till det gorde jag hamburgare med franska och passade på att göra hamburgarbröd när jag var igång. Bröden blev ganska stora så biffarna såg minimala ut.
Ni vet ju hur det är när man äter hamburgare, biffen pressas ut i ena änden och lika blev det denna gång fastän brödet var mycket större än biffen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar