fredag 28 januari 2011

Fullt ös

Har varit i full gång hela dagen, nu är det skönt att sätta sig ner och ta det lite lugnt.
Hade en köttbit i ugnen när jag steg upp, så började jag med att koka en saltlag att lägga den i när den skulle komma ur ugnen. Denna köttbit kommer att ingå i morgondagens middag, när vi ska ha främmande.

Har beslutat mig för att testa göra egen köttfond. Så det står å kokar på spisen. Det tar ju sin lilla tid innan den är klar. Skall verkligen bli intressant och se resultatet efter all timmar den stått på spisen. Är inte uppväxt med att fond används i matlagningen, köper heller inte någon från butiken. Men i många recept man läser skall det ofta vara någon matsked fond i en sås eller liknande.
Det var en artikel i vasabaldet där det fanns just recept på köttfonden och jag fastade ju med detsamma och tänkte att det här skall jag testa.

In i ugnen och få lite färg

Puttrande på spisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar