tisdag 24 mars 2015

Nya receptböcker

Passade på att beställa några böcker åt mig när det var bokrea senast. Böckerna jag beställde har jag funderat att köpa en tid redan.
Lyckas med choklad av Magnus Johansson har jag använt redan, recepten i den boken är ju rikigt fina och man vill gärna testa alla recept på en gång. Som ni förstår av bokens tittel så äär det ju recept med choklad i den. Många kategorier så en bok med bred repertoar. Jag tyckte att chokladbostontårtan verkade spännande blad annat!

Andra boken jag beställde var Den franske bagaren av Sebastien Boudet är en bok med surdegsrecept. Vilka jag inte hunnit testa än men småningom.
Ett bröd som ska jäsa 24 timmar och ännu 24 timmar till efter utbakningen kan ju inte bli annat än god när surdegskulturen får jobba i lugn och ro under lång tid!
Boken innehåller mycke fakta om olika råvaror och surdegens funktion. En bok som jag har lärt mig mycket jag inte visste förut.
Även maträtter och olika röror finns det recept på i boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar