tisdag 23 april 2013

Bröllopstårta 40 års jubileum

Att gifta sig måste vara någonting man minns för livet. En speciell dag. Men att ha varit gift i 40 år är också speciellt och absolut någonting att fira. När man firar en sån dag behöver man ju så klart ha en tårta att avnjuta till kaffet som en avslutning på en middag eller bara till eftermiddagskaffet.
Fick äran att laga en tårta till detta tillfälle i helgen.  En gång förut har jag bakat en tårta till en bröllopsdag som firades efter 40 år.

Önskemålet var en chokladtårta eller kladdkaka. Jag siktade in mig på en chokladtårta, det finns ju en mängd olika smaker man kan kombinera med choklad. Jag bestämde mig för att ha en fyllning med svarta vinbär i. En syrlig och frisk fyllning i kombination till choklad.
Tårtan täcktes av en chokladglasyr och som pricken över i blev det ett litet blomsterarrangemang i sockermassa som pryder tårtan i olika färger. Även en liten bricka med 40 och ringar i guldfärg finns på tårtan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar