söndag 20 maj 2012

Entrecote

 Har inlett grillsäsongen som jag kanske har nämnt. Men fortsätter att beta av olika grillrecept som finns i våra grillböcker. Man måste ju prova på något nytt, mitt i allt kan det vara en smaksensation, igår testades därför ett recept med rosmarin.
Skivade upp en bit entrecote och gjorde en krydd pasta eller vad man skall kalla det. Pastan bestod av olivolja, rosmarin, flingsalt, peppar och vitlök detta skulle mortlas ihop till en pasta. Med den så gned jag in köttskivorna.
Rosmarinkryddad entrecote


Jag brukar marinera och skiva köttet grillandet brukar sambon ta hand om. Men nu när våren är igång så har han fullt upp med det jordiska. Så jag försökte mig på att grilla också, fick tänt på kolgrillen och en glödbädd som jag fick köttet rätt bra grillat på. Har ännu en del att lära innan jag kan säga att jag " Kan" grilla!


Sommarens första grillning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar