lördag 16 april 2011

Vår tecken

Det börjar bli varmt och snöfritt utomhus, våren är minsann på gång. Har tillbringat dagen åt vårstädning och fönstertvätt. Efteråt kunde jag njuta av att få baka lite gott, för jag har inte bakat så mycket på sista tiden heller. Har tömt frysen i stället på godsakerna som fanns där.

Det blev i alla fall en sorts daimrutor som sambon önskade. En saftig chokladkaka med glasyr och hackad daim ovanpå. Gjorde rutorna lite mindre. Man vill inte ha de stora maffiga kakbitarna varje gång så nu blev det lite mindre bitar, man får ju ta två istället om man vill!:)

Daimrutor


Gammaldags småbröd blir det sällan gjorda nu för tiden. Man provar på nya recept allt som oftast och frångår dom säkra recepten som alltid blir goda.
Men idag gjorde havreflarn oj oj vad det var gott. Längesen jag gjort dem, men som jag skrev är det alltid lika gott med de gamaldags småbröden man ätit när man växte upp!


2 kommentarer:

  1. Johan kommer säkert ihåg dajmkakan som jag brukade laga till varje jul.Rutorna ser goda ut.

    SvaraRadera
  2. Jo he na liknand jag försöka lag!:)

    SvaraRadera