fredag 26 juni 2015

75 års Kalas med tårta

Förra veckan firade vi min mormor som fyllde 75 år. En pigg å glad mormor som donar på med trädgård och handarbetar bland annat.
Jag fick ju äran att laga tårtorna till kalaset. Hon gillar kinuski så det blev kinuskitårtor
Fyllningen blev med rabarber och ingefärssylten som jag gjorde för en tid sen och vaniljgrädde även ett lager äppelmos och vaniljgrädde fanns på andra lagret i tårtan.


I och med mormors intresse visste jag på förhand vad jag skulle garnera tårtan med. Det blev garnnystan, stickor och knappar.
Den andra tårtan blev lite traditionellare med rosor och blad. En skylt på var tårta med 75 fanns också.



Fisksmörgåstårta vill hon också ha till sitt kalas så det blev det även med gravad lax, ägg och lite grönsaker. Sen några gräslöksblommor som jag tyc


ker är så fina, som också är ätbara! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar