tisdag 2 juni 2015

Student tårtor

En helg med examens  och studentfester är förbi. Många som har slutat skolan och blivit uppvaktade. Så även min syster som tog studenten. Jag fick då laga tårtorna till denna dag! :)
En ära att alltid få göra något till en sån stor dag.
Tårtan min syster önskade sig var en syrlig lime- & citronmousse ett lager jordgubbsgelé som ligger ovanpå kladdkakebottnen.
En fin kombination där det inte blir för sött utan alldeles lagom.
Som dekoration blev det frukter och bär.


En liten överraskning blev nog bordsdekorationerna som jag moddelerade åt henne. En skylt med rosor, studenthatt och Grattis till studenten var redan bestämd. en utöver det gjorde jag några bilder och en figur ur Doctor Who. En serie som min syster bruka kolla på. För er som inte förstår vad ni ser på bilden så var detta något jag fick kolla på you tube för att veta vad jag skulle laga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar