tisdag 28 april 2015

Stockholm levererade

Förra veckan var jag på kryssning Helsingfors- Stockholm med mina arbetskompisar. En rolig resa med mycket god mat som alltid när man är på resa. Skrattat och haft roligt, shoppat loss i Stockholm.
Gjorde ett besök på Vete-Katten där jag njöt av en Salami och brieost fralla i storlek XL samt en chokladboll.. Om ni inte besökt detta kondis så ska ni göra ett besök nästa gång ni åker till storstan. Det finns mycket gott att testa där! :)

Jag kom mig äntligen till lakrits roten. Denna härliga affär som man hör på namnet selger endast lakrits produkter gå in på deras hemsida http://www.lakritsroten.se/ Tyvärr levererar de inte utanför Sverige. Affären finns på Sveavägen 107. En bit att promenera eller ta lokaltrafiken till hjälp. Men absolut värt att besöka stället!
Hade en lista med mig vad allt som skulle handlas inte bara åt mig själv utan också åt familjen.

Ett besök till Cordon Blue blev det också. En butik med allt i köksväg man kan behöva. Tyvärr hade de slut på en del saker jag hade tänkt köpa. Men snittkniv att använda vid brödbaket fick jag i alla fall. Några småsaker till också..

Bok -Skotten hann jag också besöka och där gjorde jag ett bokfynd. En bok med fina tårtor och inspiration till många kalastårtor.

En del av mina fynd




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar