lördag 10 maj 2014

Dop med godsaker

Förra helgen hade vi dop hemma hos oss. Nykomlingen i familjen vår lilla son fick sitt namn. Inför en sådan dag ligger det förståss planering vad som ska dukas fram på kaffebordet. Men jag hade svårt att bestämma mig för vilken sorts smak tårtan skulle ha. Sällan jag har svårt att bestämma mig när jag gör tårtor och skillt åt oss själva.
Sist och slutligen blev det en jordgubbsmousse tårta, inuti fanns en fraglitebotten, lite mandelkrisp, mandelbotten och en rabarberkompott.
Dekorationerna var gjorda i marsipan och färska frukter och bär.




Annat som fanns framdukat var:
Ägg- och laxsmörgåsar
Fylld omelettrulle
Choklad Macrones
Rabarber cheesecake rutor
Choklad- laritz fudge

Macrones var nästan första gången jag gjorde och jag var positivt överraskad hur goda de var. Hörde en gång att de inte alls är goda.
Det är inte så många ingredienser i de små godsakerna, men inte det lättaste att få dem se skapliga ut, en del lyckades i alla fall.

2 kommentarer: