onsdag 22 augusti 2012

Bröd bak

Har tagit igen mig ett par dagar efter helgens Café tillställning. men var på hugget idag igen och hade igång några bröddegar. Ni kanske undrar om jag inte bakade så jag fått nog inför helgen som var?! Men när man har bakandet som den största hobbyn får man inte nog inte jag i alla fall.
Har så många olika bröd recept som jag vill pröva. Nu när jag har kommit igång med surdegs bakandet så finns det så mycket mer outforskade brödrecept att göra med spännande smaker.

Idag lagade jag ett skållat fänkålsbröd, solros och tranbärs bröd samt en sats morotsemlor. Måste ju smaka på bröden ikväll det är alltid lika spännande att smaka nya bröd och gott förståss när det är varma och nygräddade!

Men även en säsongs paj bakade jag med hallon och rabarber toppad med mandelsmuldeg. I en bok jag har finns det flera recept med säsongsbären så vinbärsrecept fanns det flera av. Blir nog att testa sig på något av dem småningom.



2 kommentarer:

  1. oj va hide så gott ut! :) både salt o sött. ir e lika goo som e sir ut? :)

    SvaraRadera
  2. Ja brödan var mjuka och saftiga. Pajen god med den lite syrliga fyllningen! :)

    SvaraRadera