måndag 20 augusti 2012

Restaurangdagen Cafè Alexandra

Nu har en dag gått sedan jag hade mitt Cafè här ute på vår gårdsplan. Den internationella Restaurangdagen var ett ypperligt tillfälle att få testa sina vingar hur det skulle kunna vara att ha ett eget litet fik. Och resultatet var ju mer än bra. Jag är otroligt nöjd med hur dagen artade sig.
För jag hade ca 140 gäster mellan kl.13-17. 
Morgonen började med ett grå trist väder och regn, blev lite nervös hur dagen skulle bli om de inte började klarna upp. Men det blev bra till och med solen kom fram en stund under eftermiddagen.

Har stått här i mitt kök och bakat sorterna jag bjöd på igår. Och bra har det gått enda man behöver är bra kylutrymmen när man skall ställa till med något liknande. Det var roligt att se vad som var mest populärt och vad som det gick mindre av.

Jag själv i egen hög person
Första gästerna anlände kring 13 tiden. Sen rullade det på och folk kom och gick i en strid ström till kl.15 då det nog lugnade i lite. Det blev aldrig helt tomt på café besökare heller.
Men utan min sambo och svägerska skulle nog inte denna dag ha gått att genomför så ett stort Tack till Er! :) Mamma och systrarna  kom och hjälpte till det är jag tacksam över!

Jessika min svägerska

Även de som hade någon sort av glutendiet kunde välja på flera sorter när de kom och avnjöt sin kaffekopp. Jag tycker att fast man har en diet så skall det finns att välja på för alla tycker vi ju om godsaker och vill ha valmöjligheter!


Temat var ju 7 sorters kakor. De sorter som fanns framdukade under dagens lopp var:


Vinbär & Hallonmousstårta
Chokladfestival bakelse
Nöt & Marängbakelse
Kladdkaka
Jordgubbscheesecake
Chokladcheesecake
Biscvier
Kokosbollar
Toblerone snitt
Nöt & Choklad kakor
Äggsmörgås








4 kommentarer:

  1. Fin dag,fint arrangemang och framförallt fina och goda bakverk.Du är jätteduktig!

    "Svämor".

    SvaraRadera
  2. Vesi kielellä katselen mitä kaikkia herkkuja meni sivu suun :)
    -Aliisa

    SvaraRadera
  3. Gott som vanligt, men det vet vi ju från förr.
    Glutengubben tackar!
    MB

    SvaraRadera