söndag 26 augusti 2012

Villaavslutning med knytkalas

Ja då var villa avslutningen avklarad för denna gång. Några raketer blev inte skjutna i år och inte heller stod vi utomhus och tittade efter några. Men trevligt hade vi iaf under kvällen.
Det var knytkalas så alla bidrog med någonting till måltiden vårt bidrag till denna kväll var bröd och efterrätt. Brödet var Fetaost & cashew bröd som kunde ätas som sådant eller också med smör på. Lite knapriga när de innehöll nötter.


Efterrättan var en glasskaka med maräng och nöt krokant. Och om jag får säga det själv så var det en bra avslutning på maten den var lite syrlig för glasskakan var smaksatt med krusbär.

Hann aldrig ta något foto på kakan och det lämnade ingenting heller men jag tog och fotograferade bilden ur receptboken. Men min glasskaka blev rosaröd för jag hade röda krusbär som jag använde mig av.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar