lördag 25 augusti 2012

Sylt & inläggning

Nu är ju en härlig tid här när man får ta vara på alla sorters bär som mognar. Av dessa kan man ju göra så mycket. Har plockat vinbär syltat och saftat av dessa bär samt frusit in hela rensade vinbär.
Skördade lite av mina rödbetor som finns i trädgårdslandet hittade ett bra recept i Mat & Vin tidningen för hemgjord inläggning.
Förut i sommar så när jag kollade runt på olika bloggar såg jag Hallon & rabarber sylt och tänkte att det blir någonting att prova när hallonen mognat så nu har jag kokat en liten sats av den sylten som jag ätit på morgon gröten.
Gott med lite nyheter må jag säga. Har ni några fina och goda recept på sylter och liknande dela med er så jag får testa! :)
Hallon & rabarbersylt och inlagda rödbetor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar