lördag 7 maj 2011

Inspiration

Denna helg är ju det morsdag, då kan man ju ta tillfället i akt att göra en tårta om man vill. Det kommer i varje fall jag att göra. Alla tillfällen som ges är bra att ta vara på, nu har man ju fria händer att välja vad man gör för en sorts tårta.
Har en del ideér på lager som jag villl testa att göra.

Vet inte hur många av er som är bekant med kakaofett?! Som man hör på ordet så kommer det från kakao bönan. Ett fett som är ljust och går att använda till mycket, oftast inom bakning används detta, och till konditorarbeten.

Har en burk i min ägo men den är i pulver form och det överraskade mig när jag fick hem det jag hade väntat mig typ ett smörpaket eller en burk med ett fast fett i. Har inte kommit mig för att använda det före idag. Använde det till cacao painting.
Det gjorde vi nästan i skolan fast vi använde oss av cholad också i målandet. Här är det endast kakao och kakaofett.
Recultatet kommer upp senare när kakan är klar.
http://www.rawfoodshop.se/images/kakao%20smor.jpg
Bilden är lånad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar