tisdag 21 september 2010

Glass i stora lass!

Glass är något som vi älskar i vårt hus. Jag och min sambo brukar äta glass nästan varje dag på somrarna när det finns " båldaglass" eller lösglass som  det heter i folkmun för de flesta.
Glass i alla olika sorter och uppsättningar. Glass- pinne, -strut, -liter, -pehmis som sagt alla de sorter.

MEN NU har vi vår egen glassmaskin så nu kan här börja lagas egen glass bara så som man vill ha den!=D
För vi fick pengar att köpa oss en glassmaskin till förlovningspresent och det tackar vi för!
Men utbudet häromkring är uselt på just en glassmaskin, men jag hitta en till sist på Clas Olsons så då slog jag till och köpte den. Det blev en KRYPS.
Nu äntligen har jag kommit mig för att inviga maskinen och göra glass.
Och det mina läsare var KUUUL!

Det blev en vanilglass med lite äppelsylt inkört i och digestivesmulor. Någon dag skall det provsmakas om den blev bra men det tror jag!;)


1 kommentar: