torsdag 19 april 2012

Tonfiskpaj

 För den som tycker om tonfisk så har jag ett gott och nkelt recept till paj att dela med mig. Jag är en pajbagare kan man nog säga. Testar nya pajrecept allt som oftast och har flera pajböcker i min samling av receptböcker.

Tonfiskpaj

Botten:
100 g smör
3 dl mjöl
3 msk vatten

Fyllning:
1 brk tonfisk
1 brk grynost
2 ägg
1 tsk timjan
1½ tsk örtsalt
(ost)

Nyp ihop mjöl och smör, tillsätt vatten oh knåda ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform, ställ kallt i 20 min
Lägg ugnen på 225 grader.
Förgrädda pajskalet i 15 minuter.
Fördela tonfisken över bottnen. Rör ihop de resterade ingredienserna och lägg på pajen. För den som gillar ost kan man riva och strö över ett tunt lager.
Grädda ytterligare i 20 minuter


1 kommentar:

  1. låter mumsigt! passar säkert bra till äggbotten oxå :)

    SvaraRadera