tisdag 10 april 2012

Godis rus

Påsken har varit och farit. Nu är det vardag igen. Från och med idag har jag än en gång börjat godisstrejka. Låter som man sku va kvar i barndomen när man skriver så. Men det är ju det man gör när man inte äter godis.

Detta godisstrejkande har jag hållit på med från och till sedan jag gick i lågstadiet. Så det har inte varit något stort problem att börja. Men jag kan inte bara var mitt emellan endera äter jag godis eller så är jag helt utan. Och nu var det igen dags för en tid utan godis.

Det är lustigt först är man jätte snål på det och sen när man har ätit och tänker  var det gott? vad smakade godiset av? var det bara begäret som var det godaste? Ofta går man och snålas och tänker på den där godis biten men i slutänden är det inte så gott. Det godaste är att snålas eller hur?!

1 kommentar:

  1. det är väl med godis som med semester, bäst innan det börjar -okej så länge det varar- trist när det tar slut.

    SvaraRadera