torsdag 25 augusti 2011

En årlig maträtt

Den stora njutningen var igår när jag gjort kåldolmar och fick sätt mig till bors och äntligen avnjuta dessa. Det blir en gång per höst som jag gör dem. Eftersom det är då den nya kålen finns.
Men jag får äta av dem alldeles ensam som med många andra maträtter jag tycker om. Fördelen är ju att de räcker längre!:) Så jag frös ner en del av dem jag lagade i passliga portionsformar att ta upp.

Kokar kålbladen

Fyllning till kåldolmarna

Kan tänka mig att det finns en del som läser detta och rynkar på näsan. Men har ni gett kåldolmarna en ärlig chans och smakat på dem eller har det varit lukten som avskräckt er??


2 kommentarer:

  1. Troligen lukten som avskräckt mig för varken kåldolmar eller kållåda har fått någon ärlig chans. O lukten sitter ju i även efteråt..;)

    SvaraRadera
  2. Nå bara du sku prov smak först ska du si he er gott. Man ska int döm ut na på utsende föri man ha smaka!:)

    SvaraRadera