torsdag 4 augusti 2011

Augusti = Semester

Ja nu har jag äntligen inlett min semester den här veckan. och det är skönt minsann. Njuter av att få göra det som faller mig in. Det har blivit mycket bärplockande redan denna vecka. Har varit flera dagar och plockat hallon å även lite blåbär. Hallonen är väldigt fina och stora på vissa ställen. Tror jag inte ha plockat hallon något år förut som i år, det har varit så mycket hallon på kvistarna så man har blivit allt förvånad.




Blev en tårta gjord den här veckan också. Min mamma fyllde år och ville ha en. Det blev en riktigt vanlig gräddtårta med drottningsylt och vaniljgrädde emellan samt färska blåbär och hallon ovanpå och någon jordgubbe. Det har blivit mycket moussetårtor på senaste tiden så det var riktigt gott som ombyte.


1 kommentar:

  1. Ja det var verkligen gott med en traditionell tårta.:) MAMA

    SvaraRadera