måndag 24 november 2014

En gullig rosa tårta

Någon gång kan man få känslan att man har lyckats med något till hundra procent. Dessa gånger är ju inte så ofta, men när det väl sker, då är man så otroligt nöjd och glad. Det är jag med den tårtan jag gjorde i helgen.
En doptårta var det denna gång som jag har fått göra. Önskemålet på tårtan var att den skulle vara rosa och ha namnet "Mollie" på. Och fyllningen skulle vara samma som när storebror hade sitt dop en syrlig citronfyllning.
Men resterande dekorationer fick jag fria händer med. Det slog mig med det samma att jag skulle göra en stor blomma men en liten baby i mitten. Har införskaffat en ny form att göra ådringar på kronbladen med så den kom väl till pass. Kronbladen blev ju annorlunda och mer levande än med släta kronblad. Sen med hjälp av en pensel och lite färg så blev det helt rätt.



2 kommentarer: