tisdag 6 mars 2012

Fläsk

De flesta har väl en bilda av den vita tjocka kanten på grisköttet som bara är fläsk. Men det tänker ju inte jag. Folk underskattar fläsket på köttet i dagens läge. Det är ju denna lilla rand som gör köttet så saftigt.
Det rökta sidfläsket är något som inte så många använder sig av och som kanske faller i skymundan. Men denna lilla bit kan ge maten det lilla extra. Och som tunt skivat är det gott att lägga på brödet.
Har börjat använda mig mer av köttet på sista tiden, som exempel så hade jag med det när jag kokade ärtsoppa senast, igår skulle det vara i ett lasagne recept som fanns i Vbl för inte så länge sedan. Lasagnen blev en hitt förresten det receptet kommer att följas hädan efter.
Och idag så använde jag mig den bit som lämnade igår att ha i en kycklingpaj.
Så gott folk lås er inte i era gamla vanor Våga testa på något nytt det kan bli en smaksensation!!

Rökt sidfläsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar