fredag 30 mars 2012

Filo deg

Köpte för någon månad sen filodeg när jag var till Vasa eftersom det inte finns någon här i de lokala butikerna. Med tanken att jag nog skall göra någonting nu när jag har fått hem filodeg. För det man inte har lätt att få tag i ser man ju en massa recept till. Men sen blir det inte av att göra någonting när man väl har det där hemma.
Men nu äntligen kom jag mig för att göra tvåolika saker när jag väl var igång.
Har ju en massa recept och idag använde jag mig av en kyckling receptbok och testade Chicken spring rolls. De var nog värda att testa blir nog att göra på nytt dessa. K
Av kyckling kan man göra mycket olika det är i varje fall av kyckling jag testar mest nya recept.



Men sen lämnade det några filodegs ark så jag gjorde efterrätt också. Skalade någa päron och skar dem i bitar blandade med vaniljsocker, muskovado socker och chokladknappar. Rullade in fyllningen i filodegen och in i ugnen . Avnjöt dessa med vaniljglass..mmm.. gott var det!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar