tisdag 8 december 2015

Pepparkakshuset 2015

Ja nu står det och pryder vårt kök årets pepparkakshus. Och i år blev det en borg, kanske ni minns att jag gjorde ett slott förra året. Detta va en lite enklare variant och lite lägre.
 Kul var det att få skapa igen ett hus. Slapp att bränna mig på sockret i år och kristyren gick lättare att sprits på borgen när jag använde mig av ett annat recept. Gjorde en royal icing, en mjuk och smidig glasyr som ger samma resultat.
Har även en annan dekor som pryder köket i år som vi inte haft förut. Hittade i höstas en fin kvist i skogen som vi tog hem. Den har jag hängt upp i taket och dekorerat med lite pepparkakor snöflingor och kottar.


2 kommentarer:

  1. Du måste ju sätta upp en bild av kvisten så vi får se. ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kan gör he bara he kommer na dagsljus så bilden int blir så mörk! :)

      Radera