lördag 12 april 2014

Memma med vanilj

Påsk veckan kommer snart och alla dess godsaker som hör till.
Memma är väl något som alla vet om de tycker om eller inte, ofta är det en klar gräns mellan memmaätare och de som inte alls vill ha denna påsk mat
Vad det gäller mig själv så tycker jag så klart om memma, ingen påsk utan denna godsak. Jag vill ha lite socker och gräddmjölk på min memma. Men det finns de som vill ha vaniljvisp på sin, roligt med dessa traditioner hur vi är van med olika saker.
Nå nu har ju det kommit lite nya smakkombinationer med memma. Redan ifjol kunde man se Vanilj lager memma i portionsförpackningar. Jag var rätt skeptisk då till denna kombination, men i år har sortimentet utökats med en Kinuski lagermemma vilken jag inte kan tänka mig är god.

Nu har jag testat på Vaniljlagermemman och den är rätt ok. Memma med ett tunt lager med vniljsås ovanpå. Man kan lika bra köpa en riva memma och lägga vaniljsås/ visp på i stället.
Lite bilder tog jag med det samma jag åt  så får ni er en uppfattning om hur det ser ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar