fredag 13 september 2013

Café dagen gick av stapeln

Även detta år deltog jag i Restaurangdagen nu i augusti. Det årdnas ju 4 gånger per år men det passade bäst endast i augusti.
Med ett härligt sommar väder, blev det ju mycket folk, som jag hade hoppast på. Ungefär en 100 personer kom och besökte mitt sommarcafé, jämförelsevis med fjolåret hade jag 140.
Många bitar av bakverken lämnade inte heller så det var på bästa sätt. Satsade mer på kakor och tårtor och lämnade bort småbröd och liknande i år.
Glutenfria och produkter med låglaktoshalt fanns för de som behövde. Två olika salta produkter fanns också att välja på. Lite bröd, hemgjord senap, djävulssylt, vaniljbullar och bakelser fanns för de som ville köpa hem lite godsaker också.
Hade hjälp av syskon, mamma , svägerska och sambo under dagen och det är jag tacksam för. Var själv lite stressad för allt var där det skulle.



Chokladbollar
Hallon & Päronmuffins med kardemumma smul
Chokladcupcake med frosting och smörkola
Blåbärscheesecake
Salted caramell cheesecake pie
Morotskaka
Maränger
Kladdkaka med salta nötter
Budapestrulle
Irish coffee tårta
Svartvinbärsmoussetårta
Think Pink
Maletkött & medwurst pirog
Ägg & ansjovis smörgås

Dessa bakverk fanns att välja på under dagen.




Provsmakning av äggsmörgåsen

Då dagen var till ända var detta kvar

1 kommentar:

  1. Tämä on aina silloin kun me vietetään Elsan synttäreitä niin ei ikinä päästä maistelemaan kaikkia herkkuja :) -Aliisa

    SvaraRadera