fredag 20 september 2013

Äppel tider och recept

I år igen kommer det en himla massa äppel. Det är bara att söka recept, mosa, sylta, safta baka... Det har jag ju gjort nu i flera veckor även skivat och fryst in äpplena till vintern.

Här om veckan hade vbl en receptsida med olika äppelrecept där jag faktiskt provade flera olika bl.a. äppelcurd och den var riktigt god eftersom det fanns lite citron med i den så fick den en härlig syrlighet. Äppelpajer har det också blivit, men en paj som jag har i huvudet att laga är en toscaäppelpaj. Den ser riktigt god ut på bild.

Bullar tog jag mig tid att baka en dag och några kransar som omväxling innehållande äppel, kanel och socker. Blev inspirerad att göra ett eget experiment för att sedan kunna delta i en tävling inför kanelbullens dag. Om jag lyckas komma med så kommer jag att skriva mer om receptet senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar