söndag 8 september 2013

Augustis bakverk

Nåja efter lite paus med skrivandet tänkte jag nu visa vad jag gjorde under augusti månaden. Utöver detta som jag nu kommer att ha bilder på så har jag bakat en hel del olika surdegsbröd. Bröd går ju åt sig hela tiden så det är ju bara att variera sig i det oändliga..

Tårtorna till Fiskfesten bestod av chokladbottnar fyllda med hallon- & rödvinbärsmousse. Sen täckta med en chokladglasyr. Dekorationerna gjorda i sockermassa och marsipan.


Sen kommer en riktigt chokladig tårta. Önskemålet på den var också att ju er choklad ju godare. Då lagade jag chokladbottnar fyllda med mjölkchokladmousse och päronmousse med vaniljpäronbitar i. Sen också på denna en chokladglasyr som täckte tårtan. Dekorationerna här är ju en grävmaskin som alla säkert har uppfattat. En del pillande med de små delarna var det nog. Innan man kommer på hur man ska göra allting tar det sin tid.



Min kära sambo önskar sig alltid en " riktig gräddtårta" med kinuski på eftersom det är så sällan jag gör någon sådan tårta. Fyllningen på denna blev jordgubbsylt och banan med kvarggrädde emellan. Och gott var det med en vanlig tårta.
Också en kycklingsmörgåstårta hade jag gjort men glömde att ta en bild på den.


Sist har vi två prinses tårtor som skulle till ett 90 -års kalas inom släkten. Och de är lika på utsidan men fyllningarna är olika.
Ena tårtan består av ljusa bottnar och hallon- & rödvinbärsmouss som fyllning.
Andra tårtan är en botten med kardemummasmak och fylld med blåbärssylt och kvaggrädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar